Honey, I'm home!

Nu har jag kommit hem från Jokkmokktown och har därifrån med mig följande:

1. Vitlökssalami
2. Rensalami
3. Hjortronsylt
4. Ett glatt humör

Jag har sett två älgar, två ripor, sju renar och jättemånga samer. Jag har provsmakat björn (inte gott) och calskrove (gott) och tittat på fina pälsmössor men inte köpt någon, dom kostar ju för fan 2000 kronor. Pettan spydde som planerat och det gjorde nästan alla andra också. Jag och Pettan åkte skoter och jag trodde att vi skulle dö. Det gjorde vi inte, men däremot körde vi fast i en snöhög. Sen bastade vi i fyra timmar men blev ändå inte skrynkliga. Lindas faster bjöd på älg, som vi senare fick veta var en ROADKILL-ÄLG! Fasiken vad coolt.



Här åker vi bil. Alla är glada.

 

Glada efter att Pettan klarat sitt uppdrag.

 

Här är vi på marknaden. 40 000 människor besöker den varje år.

Det bor typ 3 500 människor i Jokkmokk i vanliga fall. HUR FAN FÅR ALLA PLATS NU DÅ?

 

Här kollar vi på en demonstration av en jättehäftig borr som kan borra i betong utan slag.

 

Här är Vild-Hasse. Han hade en lite show med en visselpipa och konstig musik.

 

Här ska jag snart åka skoter och nästan dö.

 

Här är Pettan ful i bilen påväg hem.


Det var allt. I love Jokkis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0