Åh, se det snöar! SAY WHAT?!

Jag blir lika förvånad varje år när första snön kommer. Inte över att det faktiskt snöar, utan över hur folk reagerar. Man kan ju tycka att vi norrlänningar kanske borde ha vant oss vid att det kommer lite snö såhär i oktober. Men nä. Varje år är första snön något extraordinärt som inträffar och folk blir som galna.

Bland mina vänner på facebook handlar SAMTLIGA statusuppdateringar som är skrivna efter 08.00 idag om just snön. Att det snöar. "Det snöar!" skriver folk. Som om det vore något speciellt. JAG SER DET! OCH JAG BRYR MIG INTE! Det roligaste är de som blir glada över att det snöar. "HURRA DET SNÖAR!". Eeh, ja det gör det men snön kommer ligga kvar i ungefär 4 minuter och sen blir det blött och jävligt istället. Vi får nog gott vänta till december innan det blir snö på riktigt, SOM VARJE ÅR.

Det enda den här snön medför är att det blir jobbigare för mig att ta mig till IKSU för att träna, för jag kommer få stora snöblaffor i fejan.


Uuuh...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0